Inge Schlebaum 8 november 2021 125 x bekeken

Mijn naam is Inge Schlebaum en ik werk sinds augustus 2021 voor Noordhoff Professional. Als LMS consultant begeleid ik zorgorganisaties bij de implementatie van LMS systemen. Wat mij drijft in dit werk, is dat ik echt een nuttige bijdrage lever aan de maatschappij. Ons systeem neemt administratieve taken weg en maakt het voor zorgmedewerkers makkelijker om hun persoonlijke ontwikkeltraject te volgen. Zo kunnen zij zich richten op hun corebusiness: zorg bieden. In dit blog stel ik me graag aan je voor.

Mijn loopbaan

Ik woon met mijn man en dochters in Weesp en ben mijn loopbaan begonnen als apothekersassistente met een specialisatie in de ziekenhuiswereld. Na mijn studie farmaceutisch management ben ik hoofdassistente geworden in het AMC, waarbij ik een team van de productieafdeling aanstuurde. Dat was leerzaam, maar bleek toch niet helemaal bij mij te passen. Daarom ben ik overgestapt naar Microbias, een softwarebedrijf dat voorschrijfsystemen in de zorg levert. Als teamlead ontwikkelde ik daar een opleidings- en documentatietraject, om klanten goed voor te bereiden op de ingebruikname van hun systeem. Daarnaast ben ik in die periode communicatie en multimedia gaan studeren en afgestudeerd in de richting van e-learning ontwikkeling. Ook heb ik voor het project EVA gewerkt. Na drie jaar ontwerpen, bouwen en inrichten, hebben we we met een team in vier maanden tijd 16.000 mensen van VU en AMC hebben opgeleid in het elektronisch patiëntendossier EPIC.

“Het opleiden en trainen van mensen is in de loop van de tijd mijn passie geworden.”

Digitale academy voor onze klanten

Het opleiden en trainen van mensen is in de loop van de tijd een ware passie van mij geworden. Daarom ben ik ontzettend enthousiast over mijn job bij Noordhoff Professional. Als LMS consultant kijk ik samen met de klant naar het opleidingsbeleid, de wensen op het gebied van scholing, de manier waarop medewerkers worden meegenomen, de techniek, de gebruiksvriendelijkheid en de training van gebruikers. Na een LMS implementatie beschikt de klant over een digitale academie met precies dat wat er nodig is om medewerkers te helpen zich verder te ontwikkelen. Ook houdt het LMS automatisch alle diploma’s en verplichte registraties bij (zoals BIG), wat de HR-professional veel werk scheelt. Zo wordt het uitvoeren van het opleidingsbeleid een stuk handiger.

“Ik krijg veel energie van het persoonlijke contact met klanten en collega’s.”

Persoonlijk contact

In mijn werk krijg ik veel energie van het persoonlijke contact dat ik met klanten en collega’s heb. Hoewel het werk behoorlijk druk kan zijn, neem ik graag de tijd voor een kop koffie en een praatje. Dat maakt de dag gewoon zoveel leuker. Ook houd ik ervan om creatieve oplossingen te verzinnen. Als iets niet lijkt te kunnen, maak ik het mijn persoonlijke uitdaging om een workaround te bedenken waar iedereen iets mee kan.

Team met verschillende expertises

Uiteraard doe ik dit werk niet alleen. Iedere consultant in ons team heeft zijn of haar eigen expertise, waardoor we elkaar uitstekend aanvullen. De ene adviseur heeft wat meer kennis van techniek en koppelingen, de ander richt zich op beleid. Zelf weet ik veel over hoe je een systeem gebruiksvriendelijk inricht. Ook ben ik een soort van kameleon: ik kan me aan elke klant of situatie aanpassen en heb veel geduld. Wat ik mooi vind aan dit team is dat we elkaar niet laten zwemmen. We overleggen elke week waar we in onze projecten staan en hoe we elkaar kunnen helpen om het beste resultaat neer te zetten. Zo zijn we niet alleen leerpartner voor onze klanten, maar ook voor elkaar. En daar plukken onze klanten dan weer de vruchten van.

Ik kijk er naar uit om kennis te maken!