Luca Eigenraam 8 november 2021 65 x bekeken

Ik ben Luca Eijgenraam en ik werk sinds augustus 2021 bij Noordhoff Professional. Als LMS consultant ben ik van begin tot einde bij de implementatie van een LMS betrokken. Samen met de klant verken ik de opleidingsvraag, kijk ik hoe het LMS kan aansluiten op het beleid en de werkprocessen van de organisatie en zet ik leerpaden uit. Ook begeleid ik het ontwikkelen van content en zorg ik ervoor dat er uiteindelijk een systeem staat dat helemaal bij de organisatie past. Dat is een behoorlijk intensief proces, waarbij er vanzelf een persoonlijke band met de klant ontstaat. In dit blog stel ik me graag aan je voor.

Ik ben 27 jaar en woon in Sittard. In 2019 ben ik afgestudeerd aan de Hotel Management School in Maastricht met een specialisatie in gastvrijheid in de zorg. Tijdens mijn afstudeerstage gaf ik gastvrijheidstrainingen voor een consultancybureau dat voedingsconcepten voor de zorg ontwikkelt. Ik richtte mij specifiek op de vraag hoe je als voedingsbureau in een zorgorganisatie omgaat met patiënten en hun familie als ze op hun kwetsbaarst zijn. Dat was super boeiend en leerzaam om te doen, maar ik wilde graag meer leren over hoe het trainen en opleiden van mensen werkt. Daarom heb ik een master Learning and development in organisations gedaan, die ik in september 2020 heb afgerond. Na een korte periode als adviseur leren en ontwikkelen bij een zorgorganisatie, ben ik bij Noordhoff Professional aan de slag gegaan.

“Wat mij drijft in dit werk, is dat ik echt iets kan betekenen voor de mensen in de zorg.”

Kwaliteit van de zorg waarborgen

Wat mij drijft in deze job is dat ik echt iets kan betekenen voor de mensen in de zorg. Het implementeren van een LMS gebeurt weliswaar op de achtergrond, maar is heel essentieel om de kwaliteit van de zorg te blijven waarborgen. Zeker in deze tijd, waarin de zorg zwaar onder druk staat, is dat onontbeerlijk. Ons LMS helpt medewerkers om zich te ontwikkelen èn zorgt voor een strakke monitoring van de voorbehouden en risicovolle handelingen. Daarnaast houden wij als team voortdurend de laatste trends en ontwikkeling in de zorgwereld in de gaten, waardoor klanten altijd een beroep op ons kunnen doen als ze een stapje verder willen komen in leren en opleiden.

Het systeem bij de klant laten aansluiten

De implementatie van een LMS is een intensief traject, waarbij ik klanten graag meeneem in mijn enthousiasme om er iets moois van te maken. Daarbij onstaat er meestal vanzelf een informele werksfeer, waarin we meer met elkaar delen dan alleen het werk dat moet gebeuren. Dat vind ik een heel leuk onderdeel van mijn baan. En het zorgt ervoor dat het nauwe afstemmen, wat hard nodig is om tot een passend LMS te komen, een stukje makkelijker gaat. Wanneer de klant aan het einde van een traject zegt: “ik kan het nu verder zelf,” ben ik pas echt tevreden. Dan is het systeem namelijk niet meer van mij, maar van de organisatie en haar medewerkers.

Warm bad

In de periode waarin ik nu voor Noordhoff werk, heb ik het team van consultants ervaren als een warm bad. We hebben niet alleen zorg voor de klant, maar ook voor elkaar. Dat we als team nu in de transitie naar Studytube zitten, is best intensief omdat alles nieuw is. Tegelijkertijd is het ontzettend leuk om met elkaar nieuwe dingen te verkennen en ontwikkelen. Dat schept een band. In ons team zitten collega’s met veel ervaring, onder andere in de zorg, maar ook op het gebied van techniek. Daar kan ik veel van leren. Zelf breng ik volgens mijn teamgenoten een frisse blik mee, maar ook enthousiasme en lef. Daar herken ik mezelf wel in. Ik denk dat wij als team, juist door onze verschillen, het beste in elkaar naar boven halen.