Ruud van Tilborg 25 augustus 2022 55 x bekeken

Ik ben Ruud van Tilborg en ik werk sinds februari 2022 als consultant Leer Management Systemen (LMS) bij Noordhoff Professional. Daarin ben ik gespecialiseerd in het LMS/LXP Studytube. Ik zorg ervoor dat onze klanten op een goede manier van Studytube gebruik kunnen maken, ik help bij de inrichting en het leren werken met het systeem. We bieden daarin maatwerk waar mogelijk. Niet alles kan, maar we proberen het systeem zó te laten werken dat aan de wens van de klant wordt voldaan.

Goed luisteren naar de wensen en behoeften

Na mijn opleiding Onderwijswetenschappen in Enschede ging ik aan de slag bij een IT consultancy bedrijf en beheerde ik het interne LMS. Na drie jaar besloot ik bij Noordhoff Professional aan de slag te gaan. Ik zag een uitdaging in de rol als consultant. En mijn achtergrond sluit hier perfect bij aan. Ik ben inhoudsdeskundig en kan voor de klant goed inschatten wat hun wensen zijn op het gebied van opleidingsbeleid, hoe daarmee om te gaan en wat wel en niet werkt. In mijn vorige functie zat ik in een vergelijkbare rol als de klanten waar ik nu mee werk, daardoor weet ik welke eisen reëel zijn. Je kunt van alles willen, maar niet alles is noodzakelijk. Daarin geef ik advies en ben ik een luisterend oor voor de klant, vaak is goed luisteren naar de wensen en behoeften het aller belangrijkst.

Creatieve oplossingen zoeken is een leuke uitdaging

De overstap naar Noordhoff Professional was voor mij een bewuste zet omdat ik met mijn werk graag betekenis wil geven aan de maatschappij. De klanten waar ik nu mee werk zijn voornamelijk zorginstellingen. Mensen in de zorg willen zo goed mogelijk hun werk doen en zich ontwikkelen om dat ook te blijven doen. Ze staan open om inhoudelijk in discussie te gaan, maar ook om te luisteren op persoonlijk niveau, het zijn fijne mensen om mee samen te werken. In mijn rol kijk ik samen met zorginstellingen hoe wensen functioneel zo goed mogelijk vormgegeven kunnen worden. Vaak heeft Studytube al een passende functie. Is dat niet het geval? Dan zoeken we daar een creatieve oplossing voor. En dat is een leuke uitdaging. Wat het systeem kan, wist ik al binnen enkele maanden. Maar wat het (nog) niet kan en hoe je dat toch kunt realiseren, dát is de uitdaging. Soms kunnen bepaalde functies gecombineerd worden of moeten we iets nieuws buiten het systeem om bedenken om aan de behoeften van de klant te voldoen.

Eerlijkheid en vertrouwen bieden

Als iets niet werkt en het totaal anders moet, ben ik niet snel van de leg. Ik ben vrij flexibel als het roer volledig om moet. Ik ben niet bang om mezelf kwetsbaar op te stellen. Als iets niet kan, dan zeg ik dat. Die eerlijkheid zorgt ervoor dat een klant op mij kan vertrouwen en bouwen. Verder houd ik van informeel contact, dat geeft de klant een fijn gevoel tijdens de implementatie. Wat ik leuk vind bij Noordhoff Professional is dat we in een heel hecht team werken, we hebben veel contact met elkaar. Je kunt altijd bij elkaar terecht voor werkinhoudelijke vragen, dat vind ik fijn. Ik heb me de afgelopen periode flink moeten ontwikkelen, en die ruimte werd me ook geboden. Gelukkig pas ik me makkelijk aan in nieuwe situaties, dat helpt me in deze functie. Gedurende de coronatijd heb ik schaken opgepakt, als iemand een potje tegen me wil spelen, staat de uitnodiging open. Dus wie durft?

Tags :