Als medewerker wil je kwaliteit leveren en ben je bereid hiervoor te leren. Kennis vinden en opdoen op het moment dat je het nodig hebt. We horen vaak: “we googlen het wel”.

Microlearning biedt een oplossing om medewerkers snel en gericht te laten leren. Maar wat is microlearning nu precies? Waarom en hoe zet je het in? Hoe past het binnen het huidige leermanagementsysteem of heb je andere tools nodig? Hoe ontwikkel je het en welke expertise is onmisbaar?

De Foundation training gaat over het inzetten van microlearning en hoe dit past binnen; de visie op leren, het leermanagementsysteem en ICT architectuur van de organisatie. Wat is de kwalitatieve businesscase voor jouw organisatie?

Leerdoelen

Aan het einde van deze training heb je een kwalitatieve businesscase uitgewerkt om microlearning op een waardevolle manier binnen jouw organisatie in te zetten.

  • De deelnemer weet wat microlearning is en waar je het kunt inzetten
  • De deelnemer maakt een keuze welke interventies voor zijn organisatie geschikt zijn
  • De deelnemer vormt visie en beschrijft voor,- en nadelen van het inzetten van microlearning en leren op de werkvloer
  • De deelnemer tekent zijn eigen leerlandschap en brengt hiermee in kaart welke afhankelijkheden en voorwaarden er zijn om microlearning in te zetten
  • De deelnemer beschrijft de bijbehorende Businesscase voor zijn organisatie
  • De deelnemer presenteert de Businesscase op een pakkende manier

Voorwaarden:

Deelnemers gaan aan de slag met eigen casuïstiek.

Doelgroep:

Deze training is gericht op beleidsmakers, leerhuismanagers en een ieder die zich op het niveau van visie op leren in de organisatie een rol heeft.

Informatie:

Soort: Incompany

Tijdsduur: 2 dagen, bestaande uit een voorbereiding van 1 dag online en 1 dag klassikaal. Naar aanleiding van inventarisatie kan dit worden afgestemd op de vraag vanuit de organisatie.

Trainers: Sonja Jutte, Noordhoff / Saskia Tiggelaar, Noordhoff

Beschikbare plaatsen: 1-8 personen / 9-15 personen